Skip to main content
Wiedza

BLIK – polski system płatności mobilnych

BLIK to polski, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. W praktyce BLIK to sześciocyfrowy kod wyświetlany przez aplikację mobilną. Można nim płacić zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych, a także wypłacać gotówkę z bankomatu czy przelewać pieniądze na inne konto. Co ciekawe, ten nowoczesny system płatniczy został uruchomiony z inicjatywy kilku banków, którym przyświecał wspólny cel – stworzyć rozwiązanie, umożliwiające płacenie telefonem za produkty i usługi.

Jak płacić BLIKiem?

Aby móc korzystać z BLIKa trzeba mieć konto w banku, w którym jest on dostępny. Dzięki temu na smartfonie można zainstalować aplikację mobilną banku i w ten sposób dokonywać płatności telefonem. Do tego jednak niezbędne jest połączenie z Internetem, bo wygenerowany kod potwierdzający płatność jest przesyłany online i działa zaledwie przez 2 minuty. Więcej informacji o BLIKu i jego instalacji znajdziesz na stronie: https://www.bankbps.pl/blik

Moda na płatności mobilne

Płatności mobilne podbijają nasz rynek. W pierwszym kwartale 2020 roku użytkownicy BLIKa zrealizowali prawie 78 milionów transakcji, czyli blisko dwa razy więcej niż w ubiegłym roku. Z wygodnych płatności telefonem mogą korzystać także klienci Banku BPS oraz wybranych Banków Spółdzielczych z Grupy BPS.

Inne ciekawostki

Nasi Patroni

Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Grzybowskiej 81, 00 - 844 Warszawa, wpisana przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000069229, NIP 896-00-01-959, o kapitale zakładowym w wysokości 455 625 241,00 zł w całości wpłaconym.